ارتباط شما با اینترنت قطع شده است.

مجله مارکتگان

سبک زندگی

مطالب آموزشی

دانستی های زندگی

خواندنی های جالب و جذاب

تعداد : 122
1
...
10 11 12
...
13
برو به صفحه
وقتی به ربات‌ها فکر می‌کنید چه تصویری به ذهن‌تان می‌آید؟ دست‌های رباتی، رقص‌های مسخره یا صحنه‌ای از فیلم من رباتم؟ هر تصویری به ذهن‌تان بیاید، به سیم و کابل فکر نخواهید کرد. معمولا کسی تصور نمی‌کند در ساختار ربات‌ها از سیم و کابل استفاده شود، اما سیم و کابل مثل رگ‌های ربات عمل می‌کنند. وجود سیم و کابل در ربات برای تامین انرژی و ارسال سیگنال‌ها‌ی داده به قطعات مختلف آن
امروزه توجه تولیدکنندگان خودرو بیشتر به خودروهای برقی جلب شده است و این، برای تولیدکنندگان سیم و کابل خبر خوبی محسوب می‌شود. کارخانه‌های تولید خودرو ژاپنی، اروپایی و آمریکایی به‌دنبال راه‌حلی برای کاهش آلودگی خودروها هستند و استفاده از موتورهای برقی و هیبریدی راهی محتمل برای حل این مشکل است. پیشبینی می‌شود تا پایان سال 2016، 159 خودرو هیبرید و برقی برای خرید در آمریکا موجود باش
صنعت تولید خودرو آمریکای شمالی در حال حرکت به سمت استفاده از سیم و کابل آلومینیومی برای کاهش هزینه‌ و وزن خودرو است. هنوز هم خیلی از مردم با شنیدن عبارت سیم و کابل آلومینیومی یاد آتش‌سوزی‌های خانه‌ها می‌افتند. در دهه‌ی 70 وقتی قیمت مس رکورد شکنی کرد، ساختمان‌سازها از سیم و کابل آلومینیومی در خانه‌ها استفاده می‌کردند. البته آلومینیوم در سال 1945 برای استفاده در ساختمان
جایگزین کردن رساناهای مسی با آلومینیومی دو فایده‌ی اساسی برای صنعت تولید خودرو دارد. اول، از‌ آن‌جایی که وزن آلومینیوم دو سوم وزن مس است، استفاده از سیم و کابل آلومینیومی باعث می‌شود وزن خودرو کاهش پیدا کند. حتی با مد نظر قرار دادن نسبت رسانایی به چگالی، یک رسانای آلومینیومی با مقاومت یکسان 50٪ سبک‌تر از معادل مسی خود است. کاهش وزن خودرو به کاهش مصرف سوخت و تولید دی اکسیدن کربن
به عقیده‌ی بسیاری از متخصصین، چاپ سه بعدی می‌تواند انقلابی در طراحی و تولید انبوه بسیاری از محصولات ایجاد کند. یکی از کاربردهای این فناوری می‌تواند تولید ترمینال، اتصال یا دیگر قسمت‌های مدارهای سیم و کابل باشد و شاید در آینده‌ای نه چندان دور، چاپ سه بعدی شیوه‌های قدیمی استفاده از سیم و کابل را دچار تحولات اساسی کند. در فناوری چاپ سه بعدی، شی از روی یک فایل دیجیتا
معمولا برای برداشتن روکش سیم و کابل از تیغ‌های فلزی استفاده می‌شود، اما برای این کار از لیزر هم می‌توان استفاده کرد. با استفاده از اشعه‌ی لیزر دقیق و کنترل شده می‌توان روکش سیم و کابل را آب کرد، طوری که به هیچ وجه به رشته‌های سیم و کابل آسیبی وارد نشود. با کم شدن قطر سیم و کابل و پیچیده شدن عایق‌های آن‌ها تولیدکنندگان مجبور می‌شوند روش‌های جدیدی برای برداشتن روکش 
در ماه ژوئن خیلی از آمریکایی‌ها به فکر کاهش وزن می‌افتند. اما برای مهندسان صنعت تولید خودرو و هوافضا، کاهش وزن هدفی همیشگی است. برای مثال، در یک وسیله‌ی نقلیه‌ی معمولی تقریبا 25 کیلوگرم مس به کار رفته که بیشتر آن سیم و کابل برق است. البته میزان مس به کار رفته در خودروهای برقی سه برابر این میزان است. کم کردن این وزن در خودروها یعنی مصرف سوخت بهینه. یک فناوری جدید به نام نانولوله‌ی کربنی یا CNT، در
فرقی نمی‌کند سیم و کابل آلومینیومی، مسی، نازک یا ضخیم باشد، به هر حال روکش کردن آن ضروری است. بدون روکش، دمای سیم و کابل بالا می‌رود و این به جرقه زدن و ایجاد آتش‌سوزی منجر می‌شود. کارکرد اصلی روکش سیم و کابل، عایق کردن فلزهای رسانا مثل مس و آلومینیوم، در برابر دیگر فلزات رسانا است که توانایی حمل بار الکتریکی را دارند. روکش سیم و کابل هم‌چنین باید در برابر بریدگی
صنایع تولید خودرو، فضاپیما و تجهیزات نظامی سال‌ها است که به صنعت سیم و کابل وابسته‌اند. اما همان‌طور که در بخش اول گفتیم، با پیچیده شدن تجهیزات و افزایش اهمیت کم وزن بودن آن‌ها، مهندسان به‌دنبال پیدا کردن جایگزینی بهتر هستند. فناوری‌های جدید، مثل نانو لوله‌های کربنی یا CNT، کابل فیبر نوری و مدار چاپی، شاید بتوانند پشتیبان خودروها، کامیون‌ها، لوکوموتیو‌ها، هواپیماها و دیگر
صنایع تولید خودرو، فضاپیما و تجهیزات نظامی سال‌ها است که به صنعت سیم و کابل وابسته‌اند. اما با پیچیده شدن تجهیزات و افزایش اهمیت کم وزن بودن آن‌ها، مهندسان به‌دنبال پیدا کردن جایگزینی بهتر هستند. فناوری‌های جدید، مثل نانو لوله‌های کربنی یا CNT، کابل فیبر نوری و مدار چاپی، شاید بتوانند پشتیبان خودروها، کامیون‌ها، لوکوموتیو‌ها، هواپیماها و دیگر وسایل حمل و نقل آینده باشند.علی‌رغم افزایش قیمت‌ها، سیم
1
...
10 11 12
...
13
برو به صفحه
پر‌بازدید‌ترین
محبوب‌ترین
پر‌بازدید‌ترین
محبوب‌ترین
نتیجه ای یافت نشد.
برای افزودن به علاقمندی ها وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای رای دادن وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای پاسخ دادن به دیدگاه وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
ایمیل وارد شده صحیح نیست.
مطلب مورد نظر شما با موفقیت ارسال شد.
صفحه مورد نظر یافت نشد.
ایمیل با موفقیت ثبت شد.
ایمیل وارد شده نادرست یا تکراری است.