عایق سیم و کابل عموما از ترموپلاستیکها، ترموستها و پوششهای لیفی از قبیل فایبرگلاس و تورهای قیطانی فیبر ساخته میشوند. اما از بخت بد سازندگان، جوهرها و پوششها با استفاده از تکنیک های استاندارد به خوبی روی این مواد چاپ نمیشوند.این مشکل سیم و کابل چند علت دارد. این مواد دارای قطبیت پایین و همینطور خواص ترشوندگی و چسبندگی ضعیفی هستند. به علاوه، این مواد معمولا پیش از نشانه گذاری و کد
وقتی به رباتها فکر میکنید چه تصویری به ذهنتان میآید؟ دستهای رباتی، رقصهای مسخره یا صحنهای از فیلم من رباتم؟ هر تصویری به ذهنتان بیاید، به سیم و کابل فکر نخواهید کرد. معمولا کسی تصور نمیکند در ساختار رباتها از سیم و کابل استفاده شود، اما سیم و کابل مثل رگهای ربات عمل میکنند. وجود سیم و کابل در ربات برای تامین انرژی و ارسال سیگنالهای داده به قطعات مختلف آن
امروزه توجه تولیدکنندگان خودرو بیشتر به خودروهای برقی جلب شده است و این، برای تولیدکنندگان سیم و کابل خبر خوبی محسوب میشود. کارخانههای تولید خودرو ژاپنی، اروپایی و آمریکایی بهدنبال راهحلی برای کاهش آلودگی خودروها هستند و استفاده از موتورهای برقی و هیبریدی راهی محتمل برای حل این مشکل است. پیشبینی میشود تا پایان سال 2016، 159 خودرو هیبرید و برقی برای خرید در آمریکا موجود باش
بازیافت سیم و کابل خودرو همیشه کار مشکلی بوده است، چون مواد دیگری هم به غیر از مس در آن تنیده شده است. برآورد میشود منابع قابل برداشت مس تا 40 سال دیگر به پایان خواهد رسید. در عین حال مصرف جهانی مس در حال افزایش است که این افزایش به خاطر بازارهای در حال ظهور و تقاضای این بازارها برای این عنصر است. بهعلاوه، در سیم و کابل بسیاری از خودروهای هیبریدی از مس استفاده میشود .این گرایش خ
صنعت تولید خودرو آمریکای شمالی در حال حرکت به سمت استفاده از سیم و کابل آلومینیومی برای کاهش هزینه و وزن خودرو است. هنوز هم خیلی از مردم با شنیدن عبارت سیم و کابل آلومینیومی یاد آتشسوزیهای خانهها میافتند. در دههی 70 وقتی قیمت مس رکورد شکنی کرد، ساختمانسازها از سیم و کابل آلومینیومی در خانهها استفاده میکردند. البته آلومینیوم در سال 1945 برای استفاده در ساختمان
جایگزین کردن رساناهای مسی با آلومینیومی دو فایدهی اساسی برای صنعت تولید خودرو دارد. اول، از آنجایی که وزن آلومینیوم دو سوم وزن مس است، استفاده از سیم و کابل آلومینیومی باعث میشود وزن خودرو کاهش پیدا کند. حتی با مد نظر قرار دادن نسبت رسانایی به چگالی، یک رسانای آلومینیومی با مقاومت یکسان 50٪ سبکتر از معادل مسی خود است. کاهش وزن خودرو به کاهش مصرف سوخت و تولید دی اکسیدن کربن
به عقیدهی بسیاری از متخصصین، چاپ سه بعدی میتواند انقلابی در طراحی و تولید انبوه بسیاری از محصولات ایجاد کند. یکی از کاربردهای این فناوری میتواند تولید ترمینال، اتصال یا دیگر قسمتهای مدارهای سیم و کابل باشد و شاید در آیندهای نه چندان دور، چاپ سه بعدی شیوههای قدیمی استفاده از سیم و کابل را دچار تحولات اساسی کند. در فناوری چاپ سه بعدی، شی از روی یک فایل دیجیتا
معمولا برای برداشتن روکش سیم و کابل از تیغهای فلزی استفاده میشود، اما برای این کار از لیزر هم میتوان استفاده کرد. با استفاده از اشعهی لیزر دقیق و کنترل شده میتوان روکش سیم و کابل را آب کرد، طوری که به هیچ وجه به رشتههای سیم و کابل آسیبی وارد نشود. با کم شدن قطر سیم و کابل و پیچیده شدن عایقهای آنها تولیدکنندگان مجبور میشوند روشهای جدیدی برای برداشتن روکش 
در ماه ژوئن خیلی از آمریکاییها به فکر کاهش وزن میافتند. اما برای مهندسان صنعت تولید خودرو و هوافضا، کاهش وزن هدفی همیشگی است. برای مثال، در یک وسیلهی نقلیهی معمولی تقریبا 25 کیلوگرم مس به کار رفته که بیشتر آن سیم و کابل برق است. البته میزان مس به کار رفته در خودروهای برقی سه برابر این میزان است. کم کردن این وزن در خودروها یعنی مصرف سوخت بهینه. یک فناوری جدید به نام نانولولهی کربنی یا CNT، در
از سیم و کابل Rca برای متصل کردن دستگاههای صوتی استفاده میشود. اگر میخواهید یک سیستم صوتی خاص در خانه یا خودرو نصب کنید، استفاده از کابل Rca باعث میشود صدایی صاف و باکیفیت داشته باشید و از سیم و کابل اضافی هم استفاده نکنید. همچنین اگر خودتان قادر به ساخت این نوع سیم و کابل باشید، میتوانید تا حدی در هزینهها صرفهجویی کنید. طرز ساخت سیم و کابل Rc